Порядок подання документів на оформлення виходу із громадянства України відповідно до Закону України «Про громадянство України», що набув чинності 01.03.2001 р.
Документи на оформлення виходу із громадянства України приймаються Посольством України у ФРН від осіб, які виїхали на постійне проживання за кордон у встановленому законодавством порядку (у закордонному паспорті має бути штамп «Постійне проживання», проставлений компетентними органами України) або оформили дозвіл на постійне проживання через закордонну дипломатичну установу та проживають на території Німеччини у межах консульського округу Посольства України у ФРН.
Для оформлення виходу із громадянства України необхідно особисто подати до консульської установи за кордоном кожною повнолітньою особою (від 18 років) наступні документи:
1. Заява про вихід з громадянства України.pdf в чотирьох примірниках про вихід з громадянства України.
2. Свідоцтво про народження та 1 копію;
3. 4 фотокартки (розміром 35 х 45 мм);
4. Паспорт громадянина України для виїзду за кордон з відмітками про виїзд на постійне проживання за кордон та перебування на консульському обліку в Посольстві України у ФРН та 4 копії всіх сторінок паспорта;
5. Один із таких документів:
- документ, який свідчить, що заявник набув громадянство ФРН (Einbürgerungsurkunde або Staatsangehörigkeitsausweis) та 4 копії;
- документ, виданий уповноваженим органом ФРН про те, що громадянин України отримає громадянство ФРН, якщо вийде з громадянства України (Einbürgerungszusicherung) та 4 копії.
Увага! Термін дії гарантії та паспорта має становити не менше року на момент подачі клопотання про вихід із громадянства.
Для виходу з громадянства України разом з дитиною, яка виїхала разом із батьками на постійне проживання за кордон (або вже народилась за кордоном), один із батьків дитини у заяві про свій вихід з громадянства України одночасно порушує клопотання про вихід дитини з громадянства України разом з ним або порушує клопотання про самостійний вихід дитини з громадянства України.
До заяви додаються:
6. Свідоцтво про народження дитини та 4 копії (за умови народження дитини за межами України свідоцтво має бути засвідчено штампом APOSTILLE або легалізовано разом з перекладом українською мовою, зробленим присяжним перекладачем, засвідчений штампом APOSTILLE );
7. Копія документа, який підтверджує перебування дитини у громадянстві України та 4 копії (для дітей, народжених після 01.03.2001 р. – довідка про реєстрацію дитини громадянином України. У випадку, якщо дитина народилась до 01.03.2001 р. за кордоном, на підтвердження належності до громадянства України дитини подається копія паспорта обох батьків);
8. Один із таких документів:
- документ, який свідчить, що дитина набула громадянство ФРН (Einbürgerungsurkunde) та 4 копії;
- документ, виданий уповноваженим органом ФРН про те, що дитина отримає громадянство ФРН, якщо вийде з громадянства України, (Einbürgerungszusicherung) та 4 копії;
- документ, який свідчить, що дитина є громадянином ФРН (Staatsangehörigkeitsausweis) та 4 копії;
- німецький проїзний документ (Kinderreisepass/Reisepass), 4 копії його першої сторінки.
9. Заяву дитини віком від 14 до 18 років про згоду на вихід з громадянства України в 4 примірниках (нотаріально засвідчену). Така заява оформлюється в Посольстві ;
10. Дитина має бути документована власним паспортом громадянина України для виїзду за кордон.
Увага! У випадку наявності у дитини власного паспортного документа громадянина України, до матеріалів справи про вихід із громадянства подається його оригінал та 4 копії всіх сторінок.
У випадку відмінності прізвищ батьків з прізвищами дітей, або відмінності прізвищ особи у гарантії та паспорті громадянина - до матеріалів справи подаються документи про переміну ними прізвищ, засвідчені штампом Апостилю або легалізовані у встановленому порядку та їх переклади на українську мову, зокрема оригінал і 4 копії свідоцтва про шлюб/розірвання шлюбу (якщо шлюб реєструвався в Україні). У разі відсутності свідоцтва про укладення шлюбу, подається довідка РАЦС про його реєстрацію. У разі реєстрації шлюбу на території ФРН подається один із наступних документів:
- свідоцтво про укладення шлюбу - Eheurkunde, в якому зазначені прізвища після шлюбу, його 4 копії, оригінал та 3 копії його перекладу;
- cвідоцтво про шлюб міжнародного зразка (Auszug aus dem Heiratsregister, - Heiratseintrag), його 4 копії, оригінал та 3 копії його перекладу;
- довідка про укладення шлюбу (Bescheinigung über die Eheschließung) із зазначенням прізвищ після його укладення, її 4 копії та 4 копії її перекладу, а також, рішення суду про його/їх розірвання (якщо реєструвалось).
11. Завірену банківською установою квитанцію про сплату консульського збору в розмірі 280 €.
УВАГА!!!
Кожна закордонна дипломатична/консульська установа України у Німеччині має свої окремі банківські реквізити!
Консульський збір сплачується виключно при зверненні саме до Посольства України у ФРН (м. Берлін)!
Botschaft der Ukraine, Konto 266 74 75,
BLZ 100 400 00 IBAN DE64 1004 0000 0266 7475 00, BIC COBADEFFXXX
Commerzbank Berlin
У приміщенні Посольства України в ФРН можливо сплатити консульський збір за допомогою дебетової картки (EC-Karte). Кредитні картки та готівка до сплати не приймаються.
При оплаті за допомогою системи online-banking необхідно роздрукувати документ, що підтверджує проведення платежу, та засвідчити цей документ у найближчому відділенні Вашого банку.
12. 2 маркованих конверта, кожний (марки на 0,80 євро) із зазначенням зворотної адреси заявника німецькою мовою.
Увага! Документи про вихід із громадянства України подаються виключно в повному комплекті. Всі документи, складені іноземною мовою, мають бути обов’язково перекладені на українську мову присяжним перекладачем.
Загальний строк розгляду клопотання про вихід з громадянства України не повинен перевищувати 1 рік. У разі негативного вирішення питання сплачені кошти не повертаються.
Увага! Зазначені строки не враховують термін, необхідний для надсилання матеріалів дипломатичною або командирською поштою.
Датою припинення громадянства України є дата видання відповідного Указу Президента України. Після отримання повідомлення про припинення громадянства України закордоння дипломатична установа у тижневий строк повідомляє заявника про прийняте рішення Президента України, вилучає проїзні документи громадянина України та видає довідку про припинення громадянства України.
Строк виконання рішень Президента України з питань громадянства не повинен перевищувати 1 місяця. У разі неотримання особою, громадянство якої було припинено, відповідної довідки та неповернення до установи проїзних документів громадянина України протягом визначеного терміну, закордонна дипломатична установа вживає заходів щодо визнання паспортного документа недійсним.