Німеччина є економічно успішною і відкритою світу державою, провідною промисловою та аграрною державою, яка обіймає перші місця в численних рейтингах, у т.ч. за інноваціями та науково-дослідницькими розробками. Вона залишається однією з найпотужніших у світі.
Німеччина – найбільша економіка Європейського Союзу і четверта в світі після США, Китаю та Японії. Своєю конкурентоспроможністю та глобальним залученням у мережі вона завдячує великій інноваційній силі та значній експортній орієнтації.
Структурною опорою економіки продовжують виступати понад 99 відсотків малих і середніх фірм. Малі та середні підприємства доповнюють концерни, акції яких котируються в німецькому біржовому індексі DAX на Франкфуртській біржі – найважливішому фінансовому центрі континентальної Європи.
У 2020 році економіка Німеччини пережила серйозну рецесію через пандемію коронавірусу, що можна порівняти з економічною та фінансовою кризою в 2008-2009 рр. Валовий внутрішній продукт вперше з часу цієї кризи впав (зниження склало загалом на 4,9% у 2020 році) та склав 3 332,2 млрд. євро.
За підсумками 2020 р. обсяг зовнішньої торгівлі Німеччини склав 2230,6 млрд. євро (2019 рік – € 2432,1 млрд. євро); експорт – € 1205,0 млрд (2019 рік - € 1327,8 млрд.євро); імпорт – € 1025,6 млрд (2019 рік - 1104,3 млрд.євро). Незважаючи на виклики 2020 року, Німеччина все ще зберігала типовий профіцит зовнішньої торгівлі.
Провідне місце в економіці Німеччини займають: сфера послуг, гірнича, металургійна, хімічна, машинобудівна, харчова, суднобудівна, легка нафтопереробна промисловість, суднобудування, виробництво електроніки.
Основні статті експорту: автомобілі, машини, хімікати, комп'ютери та електронні вироби, електротехнічне обладнання, фармацевтика, метали, транспортне обладнання, продукти харчування, текстиль, гума та пластмаси.
Основні статті німецького імпорту: машинобудування, обладнання для обробки інформації, автомобілі, хімікати, нафта і газ, метали, електрообладнання, фармацевтика, продукти харчування, сільськогосподарські продукти.
У 2020 році динаміка двосторонньої торгівлі дещо знизилася з огляду на пандемію коронавірусу на противагу наявної включно до 2019 року стабільної тенденції зростання обсягів українсько-німецької торгівлі товарами і послугами.
Разом з тим, ФРН продовжує бути одним зі світових лідерів у торгівлі з нашою державою, посідає шосте місце серед країн світу за обсягом українського експорту та третє — за обсягом імпорту. Серед країн Європи Німеччина посідає перше місце за обсягами торгівлі з нашою державою.
У 2020 році обсяг торгівлі товарами та послугами між Україною та ФРН, враховуючи карантинні обмеження та як результат зниження обсягів міжнародної торгівлі, скоротився на 11,7% і склав близько 8,4 млрд.дол.США. При цьому обсяг українського експорту зріс до майже 2,7 млрд.дол.США, тоді як обсяги імпорту з ФРН сягнули 5,7 млрд.дол.США.
Показники двосторонньої торгівлі товарами та послугами
за даними Держстату України (млн. дол .США)
2020
2019
2020/2019, млн. дол. США
Товарообіг
8411,2
9413,2
-1002,1
Експорт
2685,0
2967,7
-282,7
Імпорт
5726,2
6445,5
-719,3
Сальдо
-3041,1
-3477,8
-436,7
У структурі експорту українських товарів до Німеччини переважають поставки: електричних машин (17,4%); насіння і плодів олійних рослин (16,8%); одягу та додаткових речей до одягу (6,3%); руди, шлаки і зола (6,0%), меблів (5,8%); реакторів ядерних; котлів, машин (5,8%); виробів з чорних металів (5,3%); деревини і виробів з деревини (5,0%); чорних металів (4,2%); зернових культур (3,0%).
У структурі імпорту з Німеччини домінувало надходження: реакторів ядерних, котлів, машин (18,2%); засобів наземного транспорту крім залізничного (15,7%); електричних машин (9,9%); фармацевтичної продукції (8,5%); пластмаси, полімерних матеріалів (6,0%); палива мінерального, нафти і продуктів її перегонки (4,6%); різноманітної хімічної продукції (4,2%), приладів та апаратів оптичних, фотографічних (2,9%); паперу і картону (2,6%).
Перед тим, як отримати доступ до ринків ЄС, необхідно виконати ряд умов як на національному рівні, так і на рівні ЄС. Нижче описані особливості експорту з України_ наведені переліки необхідних документів, опис процедур обов’язкових для проходження українським експортером, а також зазначені вимоги до самого продукту.
Федеративна Республіка Німеччина, як країна з однією з найкрупніших економік ЄС, володіє широко розвиненим ринком державних закупівель. За оцінками Європейської комісії та Організації економічного співробітництва та розвитку, державний сектор ФРН витрачає щорічно понад 500 млрд. євро на держзакупівлі, що становить близько 15% від ВВП та 35% від загального обсягу державних видатків.
Близько 78% всіх замовлень надходять від окремих федеральних земель та комун.
В залежності від порогових меж ринок державних закупівель функціонує на національному рівні на та рівні ЄС.
З 01.01.2020 Європейською комісією встановлені наступні порогові межі:
- 5.350.000 євро для будівельних робіт
- 5.350.000 євро для концесій
- 139.000 євро для товарів та послуг центральних органів влади
- 214.000 євро для товарів та послуг інших публічних замовників
- 428.000 євро для товарів та послуг секторального характеру та в сфері оборони
Відповідно, для закупівель вище встановлених порогових меж діє законодавство ЄС, зокрема положення Угоди про міжнародні держзакупівлі (GPA), яку Україна ратифікувала в 2016 році, що дає можливість українським підприємствам брати учать в тендерах на внутрішньому ринку країн ЄС.
Всі оголошення про закупівлі публікуються на єдиному порталі тендерних оголошень TED.
Вся інформація про закупівлі, тендери та міжнародні торги інших країн ЄC міститься у Офіційному віснику Європейського Союзу:
https://eur-lex.europa.eu/homepage.html)
Держзакупівлі нижче порогових меж ЄС регулюються національним законодавством, за яким підприємства із країн, що не належать до ЄС, як правило, мають такий же статус при доступі до тендеру, як і країни-члени ЄС. При розгляді претендентів найважливішими аспектами єкомпетентність(підтверджується сертифікатами, довідкамипро присутність у відповідних комерційних реєстрах і т.д.), ефективність (володіння кадровими, фінансовими та технічними ресурсами) та надійність (документальне підтвердження про належну сплату податків тощо)
Зважаючи на федеральний устрій Німеччини, ринок держзакупівель функціонує як на загальнодержавному рівні, так і на рівні окремих федеральних земель.
Залізничні технології, залізнична інфраструктура, громадський транспорт, конструкція тунелів, обладнання і внутрішнє облаштування рухомого складу тощо.
Дипломатична підтримка вітчизняних експортерів є одним з важливих напрямів роботи МЗС, яка спрямована на розширення географії ринків збуту та забезпечення галузевої диверсифікації вітчизняного експорту.
У контексті забезпечення реалізації національних пріоритетів, сприяння виходу українських експортерів на зовнішні ринки, захисту їхніх економічних інтересів за кордоном і залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України з квітня 2013 року при МЗС діє Рада експортерів та інвесторів (РЕІ).
У рамках РЕІ на постійній основі здійснюється моніторинг та оперативне інформування національних виробників стосовно потенційних можливостей розширення української присутності на світових ринках, зацікавленості іноземних компаній у налагодженні контактів з вітчизняними партнерами.
Детальну презентацію, розроблену Національною інвестиційною радою України, про інструменти підтримки з боку України, гарантії інвесторам, спеціальні інвестиційні договори та послуги інвестиційного менеджера можна переглянути у документі Про державну підтримку
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але ви можете вільно користуватися ним.