Цього року Посольство України в Німеччині вирішило перевірити, наскільки правдивою є популярна приказка «Язик до Києва доведе», та запропонувало німцям стати ближче до України та української культури через приказки. А точніше – через вивчення української мови за допомогою приказок. Адже вони – це не лише набір слів. У приказках — досвід і мудрість народу, а ще — його гумор і кмітливість.
Посольство обрало десять українських приказок і створило на їхній основі десяток коротких анімаційних роликів, які буквально відображають зміст приказки, а також роз’яснюють його для німецькомовних глядачів.
Деякі з відео, наприклад, на приказку «Слово — не горобець, випустиш — не cпіймаєш», вже зараз можна подивитись на Фейсбук-сторінці Посольства та офіційному Ютуб-каналі Міністерства закордонних справ України. Усі десять роликів у межах проекту будуть опубліковані до кінця червня.
“Українські приказки – це унікальний національний контент, який ми намагалися подати сучасно і креативно. Так, щоб зацікавити німецьку аудиторію, зробити її ближчою до України. Тому приказки у цих роликах виконують роль своєрідного містка, який сполучає дві наші культури – українську та німецьку, демонструє їхню схожість, але водночас і розмаїтість. ї”, - розповідає Посол України в Німеччині Андрій Мельник.
Інформаційна кампанія «Приказки» є одним із завершальних проектів Року української мови в Німеччині, який розпочався восени 2017 року. Загалом в рамках Року української мови в Німеччині 2017/2018 пройшло понад 60 культурних заходів, серед яких участь України на Франкфуртському книжковому ярмарку, запуск першого в Європі україномовного аудіогіду на екскурсійних автобусах Berlin City Circle, проведення концертів української класичної музики та презентація нового роману Сергія Жадана про війну на Донбасі «Інтернат».
Анатолій Соловей, начальник Управління публічної дипломатії МЗС України, позитивно оцінює проведення Року української мови в Німеччині: «Це важливий крок для популяризації української мови не тільки у Німеччині, але й у світі. З огляду на це в наших планах продовжувати цю ініціативу, зокрема, сподіваємося передати успішну естафету проведенню Року української мови у Франції».
Кампанія «Приказки» в рамках Року української мови в Німеччині проводиться Посольством України в Німеччині спільно з Центром стратегічних комунікацій StratCom Ukraine. На рахунку Центру вже є кілька спільних проектів з МЗС України в галузі розвитку публічної дипломатії — MyUkraineIs, Me Veteran, а також кампанія з обрання директора новоствореного Українського інституту.